RSS Flöde

Snart så….

Postat den

Snart snart så finns det en liten liten varelse här…. En liten liten bebis, våran lilla bebis! Av och till ser jag det stora, chockas lite av det mirakel som sker, känner tacksamheten över att få vara en del av det magiska. Men mest känner jag mig stor och klumpig och längtar tills graviditeten är över…. Konstigt hur man kan slitas mellan två så otroligt olika känslor!

Idag vill jag få träffa Hoppsan, inte för att graviditeten ska ta slut, för jag vill få se det mirakel som växer sig stark i min mage, jag vill få snusa på det lilla lilla undret. Idag vill jag få hålla vårt underbara barn i min famn, känna huden mot min hud, lyssna på de små andetagen. Idag vill jag få träffa min Hoppsan.

Ett svar »

  1. Åh, vad jag kan känna igen mig i de där tudelade känslorna från när jag var höggravid!

    …och man kan ju tro att magin (eller kräklessheten) skulle vara mindre när man varit med några vändor tidigare, och jag vet inte hur du känner, men jag känner nog banne mig att det varit tvärt om!

    Hoppas du snart får träffa er lilla hoppsan! Tänk, inte långt kvar innan du får promenera omkring, betydligt lättare än nu, men en liten plutt i sjalen och snusa på fjunigt bäbishår hur mycket du vill! ❤

    Svara

Kommentera

