RSS Flöde

Titta Evert

Postat den

Jag har pli på min student!!!

20111217-145212.jpg

»

  1. Va? Vad är detta, hur kan mitt photoshop projekt hamnat har? Den som tror att jag skulle stå och stryka kan ju börja tro att jag skulle laga vegitarisk mat också… och i min kokbok så är bacon och revbenspjäll riktiga grönsaker.

    Svara
  2. Ja, ja det är så det går när man är kaxig ooch tror sig veta bäst. Nu fattas väl bara att den lila muggen som står på bänken är hans favo mugg. Suck!

    Beklagar
    ”E”

    Svara
    • Troru jag skulle få röra den fina lila muggen, det minsta ynglet skulle ju kastrera mig om jag gjorde något sånt, så jag håller mig till glas och dricka hemkört skall man inte göra ur plast muggar, utan direkt ur dunken, fast det lärde jag mig iofs på A kursen i Lag… eller vare a-lags kursen? Ähh den var inge bra ändå. 😉

      Svara
      • Frågan är om du inte redan är ”kastrerad”? Stå och stryka och sedan skylla på Photoshop – Allvarligt! Svamlet om att drika direkt ur dunken….? Du, ”grabbarna” som står och stryker brukar dricka sherry och annat tjaffs. Skärp dig, innan du blir utesluten och hänvisad till Hushållningssällskapet!
        Din tillgivne,
        ”E”

      • Wooohooooo!! jag är medlem!! )för annars borde jag inte kunna bli utesluten… och får man inte vara med i hushållssällskapet samtidigt? Eller vänta det är ju inte hushållssällskapet jag är med i, det är ju hålla-hussällskapet jag är med i… så det bör vara lungt 😀

      • Studenten drar fantastiska slutsatser…! Frågan är om du vet var du ”håller hus” överhuvud taget. Kanske en lapp runt halsen kunde vara till hjälp. Inte en sådan med bostäver, utan en med fina bilder. Jag säger det igen: Skärp dig!!!
        Din tillgivne,
        ”E”

      • Va? Måste jag veta vart jag håller hus någonstans, det ansvaret har jag lagt på Mamman, och läsa eller titta på lappar låter jobbigt. Jag har en lapp som säger vart jag hör hemma någonstans så kan andra få läsa den och få mig på rätt spår. Och bra att du påminde mig, jag måste be hjul tåmten om ett skärp som julklapp.

  3. Du hade inte behövt säga detta om ”Mamma” det har redan framkommit med önskvärd tydlighet. Varför tror du vi har sökt upp dig? Samtidigt är det just den egenskapen som ”flickvännen” antagligen drar nytta av. Hon får dig att känna dig som hemma och sakta mal hon ner det lilla som finns kvar av din eventuella manlighet och du går åter i barndom. Slutligen blir du den snälle skolpojken som gör allt för att ”mamma” skall bli glad. Putsar fönster, går ut med sopor, tar hand om disken och rent av stryker tvätt. Säg inte att du tvättar också? Det är av just dessa skäl som Killkursen Evert har uppstått. En nödvändig motkraft till den allmänna mammigheten. När det gäller geografisk medvetenhet är den essentiell. En man skall veta var han befinner sig och dessutom visa kvinnan ”var skåpet skall stå”! Extra möte för att rädda ditt liv, är insatt på fredag klockan 18 i Johanssons Carport på Östra Malmgatan. Kom i tid – det är allvar nu!
    Din tillgivne,
    ”E”

    Svara
    • Studenten vet var skåpet ska stå…. Där jag säger att han ska ställa det…. Studenten vet också var han är… Lindad runt mitt lillfinger….

      Svara
      • Därav det extrainsatta mötet! Vi ser allvaret i situationen.
        Din tillgivne,
        ”E”

      • Jag har lärt mig den svåra vägen att ta den lättare vägen utan att det blir några svårigheter med den lättare delen av det dagliga samgänget. Och om ”Mamman” vill att skåpet ska stå på en viss plats så ställer jag det snällt där, annars skulle ju ”Mamman” ställa det där själv och då vet man aldrig vad som händer. Den lätta vägen är ibland tyngre än den svåra vägen, men en glad ”Mamman” lyser upp min vardag, och det är viktigast för mig.

  4. ”Mamman lyster upp min vardag”????? Vilket fjollsnack! Skaffa en ficklampa eller möjligen en pann- dito och sluta tjaffsa. Du verkar börja bli blöt. Låt kärringen bära själv och visa hur du vill ha det. Kvinnor påstår sig vara ”starka”, men låt dem visa det.
    Din tillgivne,
    ”E”

    Svara
    • Jag har skaffat en pannlampa nu, men har redan fått höra att jag har fel modell (en soldriven som bara funkar när solen är framme var kanske inte det bästa alterativet), men som tur är så har Mamman en jag kan låna (utan att fråga, ala Evert style).
      Men jag skall jobba på mina Evert kunskaper… och eftersom jag också verkar ha varit på fel ställe för mötet och satt och pratade med mig själv över en flaska absolut i en okänd persons carport så skulle jag behöva Everts handbok i hur man klarar av ett förhållande utan att rucka på sin ”manlighet”

      Svara

Kommentera

