RSS Flöde

Hoff hoff

Postat den

Nu var det visst min tur!!!

Eftersom jag tycker Fru Gårman beskrivet det hela, förklaringen,  så bra kopierar jag direkt från hennes inlägg.

Bongoklubben är en klubb för oss som är lite Bongo. Detta är alltså min tolkning. Vill du veta mer om Bongoklubben får du klicka dig vidare till denna enimenta blogg och läsa vad grundaren Krönikören säger om det hela.

Men i alla fall. Vi medlemmar har en uppgift här i världen. Okejdå, vi har väl fler än en uppgift, men för tillfället är det denna uppgift som gäller. Vi ska i tur och ordning berätta när vi gjort bort oss. Det är nämligen så att en Bongo är inte en Bongo om man inte gjort bort sig någon gång. En gjort-bort-sig-runda bland oss medlemmar helt enkelt.

Och jag kan juh de där med att göra bort mig, har väl hänt mer än en gång, så mitt problem med att berätta om när jag gjort bort mig är att jag inte alls vet vilken av gångerna jag ska berätta OM…. Det här är juh kanske lite pinsamt, det här med, det här borde juh kanske räknas in som pinsamt fast inte lika mycket som det här, det här var juh skitpinsamt, men det bästa är juh det här fast inte för mig!!!

Men det jag spontant kom att tänka på när bongoklubben lämnade över stafett pinnen till mig var det här med att tänka efter innan man pratar, i detta fall hos tandläkaren:

2år sedan:
Mamman: Ja jag har funderat på något munskölj till pojken som ett kompliment till tandborstningen, är det dumt?
Tandläkaren: Nä det är jättebra speciellt med tanke på mängden mediciner han trycker i sig.
 
1 år sedan:
Mamman: Vi ger honom listerin är det dumt med tanke på åldern?
Tandläkaren: Nä det är juh jättebra.
 
Idag:
Tandläkaren: Har ni funderat på något flour tillskott?
Mamman: Ja han sköljer med listerin nästan varje dag.
Tandläkaren: Är du inte klok det är juh bara sprit i det, sådant får man inte ge till barn!!!!
Mamman: Men han sover juh så bra efter det…..
 

Ja så var det juh det där med att tänka efter innan man talar……

Ja vem jag nu ska lämna över pinnen till vet jag inte för jag tycks vara den sista på listan i bongoklubben, så jag lämnar helt enkelt över till Hennes majestät presidenten!

Ett svar »

  1. Men! Tandläkaren hade ju sagt att det var bra?! Vaken typ. Men tack för tipset, hehe.

    Undrar vad han som ringde om klamydian tyckte. Hade gett mycket för att se ansiktet…

    Du avslutade rundan med bravur! Tack för det!

    Svara

Kommentera

