RSS Flöde

MORR

Postat den

SMS från Christopher-Robin:
Hej. Jag har hittat den här telefonen ute på min gata, ni är välkomna att hämta den hos mig.

Mamman tittar upp sin son
Mamman- VAR ÄR DIN 3 VECKOR GAMLA TELEFON????
Christopher-Robin- Hmm ja jag vet inte riktigt för jag har tappat den!

Straff för att ha slarvat bort telefonen:
100:- i belöning till den otroligt snälla människan som tog hand om telefonen, från sina egna pengar självklart!

Straff för att inte berätta:
5 timmars straffarbete, tex dammsugning, ta hand om disk och liknande!

Ja inte helt rätt att straffa för att han inte berättar men jag vet inte vad jag ska ta mig till…. Vad skulle ni gjort?

»

  1. Vad jag skulle gjort? Något helt i linje med vad du gjorde! 🙂
    Det går inte an att tiga ihjäl besvärliga saker, typ, tappad mobil!
    Tur som en tokig hade han ju också med ärlig upphittare! 🙂

    Svara
  2. Min son som är 14 år lyckas inte behålla sina mobiler i brukbart skick mer än högst några veckor. Åtminstone inte de dyra mobiletelefonerna som han vill ha. Därför har han fått den absolut billigaste sorten från Ica. Men mobiler och barn är en hopplös kombination. Eller barn och elektronik över huvud taget. Barn får elektronik att gå sönder. Alternativt försvinna. Dessutom ger mobilerna en falsk trygghet för när man väl behöver ringa barnen har de aldrig mobilerna med sig/påslagna. Och när de behöver ringa hem har de slut batteri/slut på kontantkortet. Igår skulle jag hämta min dotter efter att hon varit ute och sålt idrottsrabatten. För att jag skulle hitta henne bland gatorna på berget hade vi kommit överens om att jag skulle ringa när jag kom tillbaka efter en skjutsning. Hade hon den på? Nej såklart. Nåväl, hon hade i alla fall inte tappat den. Inte denna gång. Men det gjorde hon i Ormbergsbacken häromsisten. Som tur var var det någon annan som hittade den och gav tillbaka den.

    Svara
  3. Det är inget straff att städa och diska!!! Om det vore så, skulle ingen städa eller diska. Kanske människor börjar använda papptallrikar och plastbestick i stället! Tänk vilken miljöpåverkan det skulle leda till. Nej skaffa en halsrem till telefonen. Om han har den runt halsen kan han inte tappa den, förrän han tappar huvudet och då behöver han ingen telefon längre. Eventuell upphittare kan behålla den och ingen hittelön behövs. Enkelt och fiffigt. Puss ”O”

    Svara

Kommentera

