RSS Flöde

Hur man gör en LP-skål.

Postat den

Värm ugnen till ca 100 grader. Ställ en värmetålig skål eller kopp i ugnen och lägg skivan på. Låt skivan smälta över skålen eller koppen så formar den sig själv till en skål. Detta tar inte många minuter.

För att forma den på olika sätt kan du trycka på den med handskar på efter du tagit ut den ur ugnen. Om du vill bli av med hålet i botten på din nya skål kan du sätta dit en dutt med limpistol eller liknande.

Och ja Fina Frun självklart har vi gjort våra skålar själva 🙂 Jag Christopher-Robin och Sabrina.

»

  1. Jaha, jag som har gett bort alla mina vinylskivor!
    Riktigt fräckt är det! Sälj dom dyrt på nätet 🙂

    Svara
  2. lät som en mkt lättare metod än den jag använt mig av som var kokande varmt vatten….

    Svara
  3. Men åååh NU ser jag LP-skål-inlägget! Varför tipsar du mig inte kvinna!
    Jag snor genast idén och lägger ut på bloggen. Och säger att det var min idé.

    Svara
  4. Ping: LP-skål | Fina Frun

  5. Ping: Pakeeeet « Deleines's liv

  6. Ping: Fina Frun » LP-skål

Kommentera

